هومد
تیم مجربی از تحلیل گران سیستم و مهندسان نرم افزار در ایجاد آن سهیم بوده اند و در فرایند توسعه آن نظرات دست اندر کاران نظام آموزش و پرورش کشور و مدیران و معلمین مدارس پیشرو در عرصه هوشمندسازی نیز به خوبی لحاظ گردیده است.
تمام چیزی که برای مدیریت یک مدرسه هوشمند نیاز دارید
اتوماسیون فرایند های آموزشی مدرسه
الکترونیکی کردن فرایند های آموزشی مدرسه نظیر حضور و غیاب ،نمرات ، رتبه بندی ها ، ارسال پیام
گزارشات پیشرفته تحصیلی
انواع چارت های پیشرفت تحصیلی با نمرات ماهیانه و رتبه بندی دانش آموزان در سطح کلاس و مدرسه بهمراه نمودار مقایسه ای نمرات دانش آموزان در دروس مختلف
اطلاع رسانی سریع و هوشمند به والدین
قابلیت ارسال پیام های متنی ،عکس ، فیلم ، اس ام اس خدماتی و برای دانش آموزان و معلمین
سهولت در استفاده
واسط کاربری جذاب، ویدیو های آموزشی،کاربران با سطوح مختلف دسترسی
صرفه جویی در وقت و هزینه
صرفه جویی در تجمیع و تحلیل اطلاعات و کمک به معلمین و والدین در سنجش وضعیت تحصیلی دانش آموزان
بهبود کنترل عملکرد منابع
کنترل آنی عملکرد پرسنل و دانش آموزان،منابع مالی و مخارج
امکانات نرم افزار
مدیریت دانش آموزان شامل امکانات ذیل می باشد
- ثبت و بروز رسانی مشخصات کامل دانش آموزان
- ثبت مشخصات والدین {کدملی،تحصیلات،محل صدور و …}
- ثبت و مشاهده سوابق پزشکی
- الصاق مدارک{شناسنامه،لوح قهرمانی و …}
- ارزیابی عملکرد دانش آموزان
- تعریف کارت الکترنیک جهت کنترل تردد {اثر انگشت ، کارت}
- بررسی وضعیت انضباطی دانش آموزان
- بررسی برنامه هفتگی و امتحانی دانش آموزان
- تعریف نام کاربری برای دانش آموزان و اولیای دانش آموزان برای ورود به سیستم
- ثبت امور انضباطی دانش آموز
مدیریت پرسنل شامل امکانات ذیل می باشد
- ثبت و بروز رسانی مشخصات کامل پرسنل
- ثبت و مشاهده سوابق پزشکی
- الصاق مدارک{شناسنامه،حکم کارگزینی و …}
- تعریف کارت الکترنیک جهت کنترل تردد {اثر انگشت ، کارت}
- مدیریت وضعیت انضباطی پرسنل
- تعریف نام کاربری برای اساتید جهت استفاده از کارتابل دبیران
- تعریف برنامه کاری{برنامه هفتگی}
- گزارش عملکرد اساتید نسبت به درس و کلاس
دفتر شهریه شامل امکانات ذیل می باشد
- امکان مدیریت سنوات مالی
- امکان تعریف اسناد حسابداری
- امکان تعریف عناوین حساب ها
- امکان ترازگیری در هر بازه ی زمانی دلخواه
- امکان تعریف دفاتر کل با قابلیت چاپ دفتر
- امکان تعریف دفاتر روزنامه با قابلیت چاپ دفتر
- مدیریت چک ها
- امکان تعریف شهریه برای موارد دلخواه
- امکان مشاهده وضعیت شهریه دانش آموزان
- امکان صدور خودکار فاکتور برای پرداخت شهریه دانش آموزان
- مدیریت اقساط
- انواع گزارشات مالی
- ارسال پیام سررسید چک و قسط
- تعریف تخیف اتوماتیک بر اساس وضعیت دانش آموز
مدیریت آزمون شامل امکانات ذیل می باشد
- امکان تعریف امتحانات کلاسی ، مستمر ، پایانی و تجدیدی
- مشاهده لیست کامل امتحانات بر اساس ترم های تحصیلی
- امکان فیلتر اطلاعات برای دسترسی سریع تر به اطلاعات
- امکان ثبت نمرات دانش آموزان به صورت تفکیک شده
- امکان مشاهده و ویرایش نمرات دروس مختلف کلاس ها
- پشتیبانی از نمرات توصیفی
- برگزاری آزمون های چهار گزینه ای و امکان تصیح آن
- صدور انواع کارنامه کلاسی (هفتگی،ماهیانه ، ترمی ، سالانه و … )
- چاپ لیست حضور و غیاب
- صدور گزارش ریز نمرات به صورت انفرادی و کلاسی
- صدور و چاپ کارت های ورود به جلسه امتحانات
- صدور و چاپ لیست نمرات امتحانات
- صدور لیست گزارش های ترم
- صدور انواع گزارش در ساختار نمودار (درصد قبولی ، رشد و افت ، میانگین دروس براساس درس،کلاس،دبیر)
ماژول حقوق و دستمزد شامل امکانات ذیل می باشد
از مهمترین امکانات ماژول حقوق و دستمزد میتوان تعریف آیتم های دلخواه پرداختی و کسورات نام برد، با توجه به متفاوت بودن آیتم های پرداختی و نحوه محاسبه آیتم ها ، در ماژول حقوق و دستمزد سعی شده است بیشترین انعطاف ایجاد شود، علاوه بر تعریف آیتم های دلخواه قابلیت تعیین نمودن آیتم های بیمه پذیر و مالیات پذیر، ساعت کار در ماه، نحوه محاسبه نرخ اضافه کار، نحوه محاسبه عیدی و سنوات و مابقی موارد قابل تنظیم در نرم افزار می باشد.
- انتقال اطلاعات کارکرد ماهانه کارکنان از دستگاههای حضور و غیاب اتوماتیک و دستی.
- محاسبه و ارائۀ لیست های حقوق ماهانه.
- خروجی بیمه تامین اجتماعی ، مالیات حقوق، دیسکت بانک ها
- تعریف آیتم های دلخواه اضافات و کسورات حقوق
- تهیه دیسکت بیمه به تفکیک کارگاهها جهت ارائه به سازمان تأمین اجتماعی.
- تهیه دیسکت یا سی.دی جهت ارائه به بانک بابت واریز حقوق کارکنان به حساب های بانکی.
- معرفی احکام متعدد استخدامی برای هر یک از پرسنل در مقاطع مختلف زمانی و انجام محاسبات و تهیه گزارشات بنا به آخرین احکام با حفظ سوابق.
- معرفی جدول مالیات حقوق و امکان تغییر آن توسط کاربر.
- امکان اختصاص عوامل حقوقی شامل مزایا ، کسورات و…
- خواندن کارت ساعت از فایل های Textو Excel
- امکان معرفی عوامل خاص نظیر مرخصی،عیدی و …
- محاسبه حقوق ماهانه پرسنل با توجه به عوامل حقوقی (مزایاو کسورات و…) مرتبط با نوع استخدام.
- معرفی سوابق تحصیلی به تفکیکی پرسنل شامل آخرین مدرک تحصیلی ، نام دانشگاه و…
- انتقال اطلاعات از یک ماه به ماه دیگر و اعمال تغییرات آن.
- انتخاب/عدم انتخاب پرسنل در فهرست جهت ساخت دیسکت و چاپ پرداخت به بانک
- تعریف ضریب دلخواه برای کسر کار
- تعریف ساعت مرخصی سالیانه در سیستم حقوق و دستمزد و محاسبه طلب مرخصی و مانده مرخصی توسط نرم افزار.
- امکان ثبت شرح برای آیتم های پرداختی غیر مستمر جهت داشتن بایگانی و مراجعات بعدی.
ماژول کنترل تردد شامل امکانات ذیل می باشد
- سیستمی یکپارچه با قابلیت اتصال به سامانه ی پیام کوتاه
- امکان درج خودکار موارد غیبت و تأخیر در موارد انظباطی و تأثیر آن ها در نمره انضباط
- امکان اطلاع رسانی به پدر و مادر در صورت تأخیر یا غیبت فرزندشان با پیامک (SMS) و از طریق پنل اولـیـا
- امکان ثبت دستی تردد کلیه افراد (در صورت بروز مشکل در دستگاه های حضور غیاب یا شبکه داخلی)
- امکان استفاده همزمان از چندین دستگاه حضور و غیاب
- امکان ایجاد گزارش های متنوع از وضعیت غائبین یا تأخیری های هر کلاس
- سازگار با تعداد زیادی از دسـتگاه های حضـور غــیاب با برند های گوناگون
- قابل استفاده جهت کنترل تردد معلمین و کادر اداری
- امکان یکپارچه سازی با سیستم حقوق و دستمزد
- امکان محاسبه ساعات کارکرد هر معلم از روی برنامه کلاسی
- امکان زمانبدی خودکار جهت ارسال اطلاعات
- امکان تعریف تقویم های کاری نامحدود
- تشخیص ساعت ورود بر اساس برنامه هفتگی
- امکان سفارشی سازی نرم افزار
ماژول کتابخانه شامل امکانات ذیل می باشد
- امکان ایجاد و ویرایش مشخصات کتاب با دریافت اطلاعات اساسی آن
- قابلیت نمایش و جستجوی ساده و پیشرفتهی کل کتابها
- تحویل و یا برگشت کتاب به سادگی و تنها با ورود شمارهی ثبت کتاب و شمارهی عضویت فرد
- چاپ گزارشات مختلف
- چاپ کارت فهرستنویسی کتاب بر اساس اطلاعات فیپا
- انجام کلیه محاسبات زمانی بر اساس تاریخ شمسی (محاسبهی مهلت برگشت، جریمهی دیرکرد و…)
- امکان جستجو و رزرو اسناد توسط اعضا، از درون برنامه
- امکان ورود اطلاعات سند از سایت کتابشناسی ملی
- چاپ برچسب و بارکد و فهرستنویسی با تنظیمات مختلف
- امکان سفارشی سازی محتوای برچسب، بارکد و فهرست نویسی
- امکان استفاده از بارکدخوان در بخشهای مختلف نرم افزار
- چاپ کارت عضویت بهصورت سفارشی و انبوه به همراه بارکد
- ارسال پیامک های دلخواه به اعضا
- قابلیت ارسال خودکار پیامک
- طراحی جذاب و پویا با امکان سفارشی سازی
- سامانهی گزارشگیری جامع (از قبیل پرطرفدارترین و کمطرفدارترین اسناد، اعضای فعال، اعضایی که در یک دورهی خاص مراجعه نداشتهاند و …)
- امکان ارسال مستقیم پیامک، از بخش گزارش گیری اعضا
- امکان جستجوی سریع و فیلتر اطلاعات در بخشهای مختلف نرمافزار
- امکان چاپ گزارش و لیست اطلاعات و تبدیل به فایل Word و Excel
- ورود اطلاعات اسناد از طریق فایل اکسل
- تعریف مدت زمان امانت کتاب، محدودسازی اعضا
- امکان ورود اطلاعات پایه شامل موضوعات، مؤلفان و ناشران
- امکان تعریف روزها و ساعات کاری جهت محاسبهی دقیق زمان تخلف
- امکان ارتقا و افزودن ویژگی خاص، طبق سفارش خریدار
ماژول مدیریت وظایف شامل امکانات ذیل می باشد
سیستم مدیریت کارها ، ابزاری موثر در مدیریت پروژههای سازمان است. با کمک این سیستم مجموعه وظایفی که توسط کاربران و منابع مختلف ایجادشده و تخصیص مییابد، کنترل و روند اجرای آنها مدیریت میشود.
این وظایف، شامل کارهای ایجادشده به واسطه مصوبات جلسات، کارهای اختصاصیافته از سوی مدیران و همکاران و یا کارهای شخصی تعریفشده توسط خود کاربر است. اطلاعات کارها و اقدامات ثبتشده در سیستم، با توجه به سطوح دسترسی کاربر قابل جستجو، گزارشگیری و رهگیری است. امکاناتی نظیر درج و گزارشگیری از درصد پیشرفت کار و تعداد نفر ساعت هزینه شده و دیگر اطلاعات مورد نیاز جهت مدیریت پروژهها و توزیع بهینه منابع را در اختیار مدیران سازمانها قرار میدهد.
ویژگیهای ماژول مدیریت وظایف | |
---|---|
مزیت | توضیحات |
ارتباط با سیستم تقویم و جلسات |
|
سازماندهی کارها |
|
تعریف پیشرفت پروژه |
|
رهگیری آخرین وضعیت |
|
تهیه گزارش کار |
|
یکی از کاربردهای این ماژول در پروژه مدیریت تعالی مدارس می باشد.
بوفه الکترونیک شامل امکانات ذیل می باشد
یکی از ماژول های هومد، بوفه مدارس می باشد. کلیه مدارسی که از هومد استفاده می کنند می توانند با استفاده از این ماژول از امکانات متنوع آن بهره مند شوند. با استفاده از این نرم افزار والدین می توانند اعتبار فرزند خود را از طریق اینترنت و یا پایانه های داخل مدرسه شارژ نموده و دانش آموزان نیز بدون نیاز به همراه داشتن پول نقد با استفاده کارت هوشمند دانش آموزی خود از بوفه مدرسه خرید کنند. این کارت دانش آموزی می تواند علاوه بر استفاده در محیط مدرسه (حضور و غیاب، بوفه الکترونیک و …) قابلیت استفاده به عنوان کارت بانکی دانش آموزان را در شبکه شتاب، دستگاه های خود پرداز و پایانه های فروشگاهی را نیز داشته باشد. مزایای استفاده از بوفه الکترونیک
- تعریف اقلام بوفه مدرسه به تعداد نا محدود
- افزایش سرعت خرید دانش آموزان
- ارائه انواع گزارش های فروش
- ارائه انواع گزارش های خرید دانش آموزان روی وب سایت
- صدور فیش و فاکتور به صورت خودکار
- واریز پول به حساب مدرسه به صورت پیش خرید
سیستم پیام کوتاه شامل امکانات ذیل می باشد
- ارسال و دریافت پیام کوتاه بصورت فردی ، گروهی و کلاسی
- ارسال پیامک کلی و نظیر به نظیر به تمام مخاطبین مدرسه
- ارسال وضعیت انضباطی و آموزشی هر دانش آموز به اولیا
- امکان ارتباط دو طرفه بین اولیاء با مدیر و معلمان از طریق پیام کوتاه
- اطلاع رسانی از جلسات اولیاء و مربیان
- ارسال کارنامه دانش آموزان به صورت انفرادی و کلاسی و همگانی
- ارسال نمرات روزانه به اولیا
- دفترچه تلفن
- ارسال تبریک تولد پرسنل و دانش آموزان
- ارسال پیامک سررسید چک و اقساط
- ارسال پیام تردد پرسنل برای مدیر مجموعه
- ارسال پیام پویا با استفاده از اطلاعات افراد
برنامه هفتگی شامل امکانات ذیل می باشد
- ثبت برنامه بر اساس کلاس
- ثبت برنامه بر اساس استاد
- اخطار تداخل ساعات
- چاپ برنامه بر اساس کلاس
- چاپ برنامه بر اساس استاد
- چاپ برنامه بر اساس پایه/رشته
- ارسال برنامه کلاسی به صورت پیامک برای اساتید
- گزارش تراز اساتید
- خروجی اکسل از برنامه مدرسه
- ثبت چندیدن برنامه هفتگی
دفتر کلاسی هوشمند شامل امکانات ذیل می باشد
دفتر کلاسی الکترونیک (آفلاین) یکی از جدیدترین امکانات سامانه هومد است که امکان دسترسی به اطلاعات دانش آموزان در کلاس های درس توسط معلمین را فراهم می نماید. جهت استفاده از این بخش از سامانه نیازی به اتصال به اینترنت نمی باشد و این بخش از طریق شبکه داخلی مدارس قابل دسترسی است.
دفتر کلاسی الکترونیک جایگزینی مناسب برای دفاتر سنتی معلمین است و امکان جمع آوری سیستم های سنتی در مدارس را فراهم می آورد. تنها لازمه ی به کارگیری این سیستم وجود یک شبکه داخلی مناسب در مدرسه و مجهز بودن کلیه کلاس ها به کامپیوتر یا لب تاپ جهت استفاده معلمین است. پس از آن معلمین قادر خواهند بود کلیه عملیات قبلی مانند حضور و غیاب، ثبت نمرات کلاسی و امتحانی، موارد انضباطی دانش آموزان و سایر موارد را در سیستم ثبت کنند و حتی به سوابق کلاسی دانش آموزان خود دسترسی داشته باشد. همچنین مدیر قادر به تعیین انواع نمراتی است که معلمین مجاز به ثبت آن ها می باشند. هر معلم تنها به برنامه کلاسی و دروس تدریسی خود دسترسی داشته و همچنین امکان دسترسی به اطلاعات جلسات قبلی نیز برای وی میسر است.
برخی ویژگی های دفتر کلاسی الکترونیک همکلاسی
- دسترسی ساده و سریع بدون نیاز به اینترنت از طریق شبکه داخلی مدرسه
- محیط کاربری زیبا و کاربرپسند با کارکرد بسیار آسان و امکانات بی نظیر
- امکان ثبت نمرات و موارد انضباطی در کلاس توسط معلمین
- امکان حضور و غیاب کلاسی دانش آموزان
- دسترسی کنترل شده و امن معلمین به اطلاعات کلاس های خود
- امکان دسترسی به سوابق کلاسی دانش آموزان
- امکان اطلاع رسانی خودکار نمرات به والدین
- یکپارچه با سایر بخش های نرم افزار
برخی از مدارس تحت پوشش

شاهد شهید رضا پناهی
دبیرستان پسرانه
دوره دوم
البرز

فرزانگان ۱
دبیرستان دخترانه
دوره دوم
البرز

فرزانگان ۳
دبیرستان پسرانه
دوره دوم
البرز

فرزانگان ۴
دبیرستان دخترانه
دوره اول
البرز

فرزانگان ۴
دبیرستان دخترانه
دوره اول
البرز

نمونه دولتی علی ابن ابیطالب (ع)
دبیرستان پسرانه
دوره اول
البرز

نمونه دولتی شهید میرحبیبی
دبیرستان پسرانه
دوره اول
البرز

هیات امنایی ابوذر
دبیرستان پسرانه
دوره اول
البرز

هیات امنایی شهید باهنر
دبیرستان دخترانه
دوره اول
البرز

تیزهوشان باهنر ۴
دبیرستان پسرانه
دوره اول
البرز

تیزهوشان شهید سلطانی ۴
دبیرستان پسرانه
دوره دوم
البرز

شاهد نرجس
دبستان دخترانه
دوره اول/دوم
البرز

مجتمع سلاله
دبیرستان دخترانه
دوره اول/دوم
البرز

ممتاز
دبیرستان دخترانه
دوره اول
البرز

نمونه دولتی شهید زارع
دبیرستان دخترانه
دوره اول
البرز

نمونه دولتی مهدیه
دبیرستان دخترانه
دوره دوم
البرز

دانش انتخاب
دبیرستان پسرانه
دوره دوم
البرز

نمونه دولتی شهید آوینی
دبیرستان دخترانه
دوره دوم
البرز

مجتمع بنی هاشمی
دبیرستان پسرانه
دوره اول/دوم/هنرستان
البرز